Obsługa sklepu internetowego

Zakupy w sklepach internetowych nie wymagają wychodzenia z domu, ale nie oznacza to, że do obsługi sklepu nie jest potrzebny człowiek.
Przeczytaj również: Różne formy współczesnego handlu
Do obsługi sklepu internetowego jest potrzebna większość ludzi niż zdawać by się mogło w pierwszej kolejności sklep musi być stworzony przez osobę, która posiada w tym kierunku doświadczenia i umiejętności, czyli Informatyk, samo stworzenie sklepu to nie jest koniec obowiązków, ponieważ trzeba się nią opiekować, modernizować.
Przeczytaj również: W handlu wszystko musi być przemyślane
Dodatkowo niezbędna jest osoba, która zajmie się reklamą sklepu, prowadzeniem serwisów społecznościowych, dzięki którym klienci będą na bieżąco z wprowadzanymi nowinkami, fotograf to kolejna osoba, która zadba o to by jak najlepiej zaprezentować oferowane produkty no i osoba, która będzie zajmować się przyjmowaniem i realizacją zamówień.
Przeczytaj również: Handel dopasowuje się do klientów
Im większy sklep i asortyment tym więcej potrzebnych osób do obsługi zwykle podzielone na obsługę (przyjęcie zlecenia, udzielenie informacji, ewentualne przyjęcie reklamacji czy zwrotu) i realizację, czyli zapakowanie oraz nadanie przesyłki.