Gwarancja

Gwarancja jest to zobowiązanie producenta, sprzedającego towar, że produkt będzie miał określone parametry jednocześnie przez określony czas w umowie producent lub sprzedający zobowiązuje się do serwisowania produktu w przypadku jego uszkodzenia wyłączając różnego rodzaju uszkodzenia mechaniczne, czyli z perspektywy sprzedającego możliwie wyrządzone przez posiadacza produktu.
Przeczytaj również: Różne formy współczesnego handlu
Gwarancja udzielana jest na podstawie paragonu, faktury lub dodatkowym dokumentem, na którym powinien widnieć okres gwarancyjny oraz pieczęć sprzedającego.
Przeczytaj również: W handlu wszystko musi być przemyślane
Podczas robienia zakupów na raty bardzo często sprzedawcy proponują w ramach zawieranej umowy dodatkową gwarancję z możliwością wydłużenia jej za dodatkową opłatą.
Przeczytaj również: Handel dopasowuje się do klientów
Chociaż zwykle w euforii zakupów nowego przedmiotu nie wybiegamy tak daleko w przyszłość i nie przewidujemy tego, że na skutek eksploatacji przedmiot może ulec zniszczeniu i zdecydowanie łatwiej jest naprawić go w ramach gwarancji niżeli kupować części, które prawdopodobnie po jakimś czasie będą wycofane i wymiana będzie polegała na wymianie na używane części.