Prawo do zwrotu

Jeszcze jedna bardzo ważna sprawa, o której trzeba pamiętać w kontekście e-commerce. Zarówno firma, która zaczyna oferować swoje towary w internecie, jak i konsument, który je kupuje muszą zdawać sobie sprawę z praw i obowiązków kupującego i sprzedającego.

W większości państw regulacje prawne w tym zakresie są obliczone głównie na ochronę kupującego i od pewnego czasu podobnie jest w Polsce. Kupując niemal dowolny produkt za pośrednictwem kanałów elektronicznych, a więc mówiąc w uproszczeniu „na odległość”, mamy prawo zwrócić zamówiony towar w ciągu 14 dni.

Warunkiem jest, aby nie nosił on śladów użytkowania i był dostarczony wraz z oryginalnym opakowaniem, kompletem ewentualnych akcesoriów oraz instrukcją i kartą gwarancyjną. Z prawa do zwrotu korzystają osoby, które uznały, że dany wyrób nie spełnia ich oczekiwań.

Zwrot, o którym mówimy jest czymś innym niż reklamacja z tytułu gwarancji. Z niej korzystamy, jeśli po zakupie okazało się, że towar jest wadliwy i nie działa jak należy.

Prawo do zwrotu dotyczy towarów pełnowartościowych.