Obsługa sklepu internetowego

Zakupy w sklepach internetowych nie wymagają wychodzenia z domu, ale nie oznacza to, że do obsługi sklepu nie jest potrzebny człowiek.

Do obsługi sklepu internetowego jest potrzebna większość ludzi niż zdawać by się mogło w pierwszej kolejności sklep musi być stworzony przez osobę, która posiada w tym kierunku doświadczenia i umiejętności, czyli Informatyk, samo stworzenie sklepu to nie jest koniec obowiązków, ponieważ trzeba się nią opiekować, modernizować.

Dodatkowo niezbędna jest osoba, która zajmie się reklamą sklepu, prowadzeniem serwisów społecznościowych, dzięki którym klienci będą na bieżąco z wprowadzanymi nowinkami, fotograf to kolejna osoba, która zadba o to by jak najlepiej zaprezentować oferowane produkty no i osoba, która będzie zajmować się przyjmowaniem i realizacją zamówień.

Im większy sklep i asortyment tym więcej potrzebnych osób do obsługi zwykle podzielone na obsługę (przyjęcie zlecenia, udzielenie informacji, ewentualne przyjęcie reklamacji czy zwrotu) i realizację, czyli zapakowanie oraz nadanie przesyłki.