Kanały handlowe w twojej kablówce

Następnym krokiem w e-commerce rozumianym jako sprzedaż z wykorzystaniem telewizji było utworzenie kanałów tematycznych poświęconych w całości telezakupom.

Pierwsze takie projekty zaczęto realizować w Stanach Zjednoczonych.

W tamtejszych sieciach kablowych rozpoczęto emisję kanałów, które zajmują się wyłącznie promowaniem produktów i zachęcaniem do ich kupna.

Okazało się, że amerykański rynek jest szalenie podatny na takie rozwiązania i wyniki sprzedaży były świetne.

Wszystko zaczęło się zmieniać wraz z upowszechnieniem internetu i efekty takich kampanii nie były już tak obiecujące.

Jednakże, co ciekawe, w USA takie stacje wciąż radzą sobie nieźle i docierają do bardziej tradycyjnych konsumentów, zwłaszcza z pokolenia amerykańskich seniorów.

Także w Polsce próbowano rozwijać ten medialny sektor i założono kanał oferujący wyłącznie oferty handlowe.

Włączono go do portfolio kablówek oraz cyfrowych pakietów satelitarnych, jednakże sukcesu zza oceanu nie udało się powtórzyć.

Wygląda na to, że takie oblicze e-commerce powoli odchodzi do lamusa.